Vi er en gjeng frivillige ildsjeler som brenner for at våre medlemmer skal få et godt tilbud, kunne møte andre i samme situasjon og dele erfaringer.

Følg med på siden vår for arrangementer og annen nytting informasjon.

• Styret

november 2019 - kino

• Arkiv

Sammenslåing av Telemark og Vestfold fylkeslag

Norsk Tourette Forening Vestfold og Telemark fylkeslag (Telemark fylkeslag)

Etter fylkessammenslåingene rundt omkring i landet den siste tiden har landsstyret i Norsk Tourette Forening (NTF), i samarbeid med fylkeslagene og tillitsvalgte, vedtatt at NTFs fylkeslag skal følge de nye geografiske inndelingene. For oss i Vestfold og Telemark betyr dette at vi slår sammen våre to fylkeslag til Vestfold og Telemark fylkeslag.

Prosessen er godt i gang, og styremedlemmene fra begge våre to fylkeslag har innledet et samarbeid. Den formelle sammenslåingen av fylkeslagene vil skje på̊ årsmøtet 2021. Dette årsmøtet vil bli avholdt felles for de gamle Vestfold- og Telemark fylkeslag.

Årsmøtet 2021
    Årsmøtet vil avholdes i Larvik, 13. februar 2021, fra kl.: 14.
    Alle medlemmer i Telemark og Vestfold er som alltid invitert til årsmøtet.

Endringer for deg og ditt medlemskap
    For medlemskapet ditt vil ikke sammenslåingen få noen konsekvenser. Du vil fortsatt motta medlemsbladet 2-rette, bli invitert til sentrale arrangementer og ha tilgang på foreningens ressurser som du alltid har hatt. Der du derimot vil merke endringer er i aktivitetene i fylkeslaget. Vi skal planlegge og arrangere noen nye aktiviteter, mens andre vil falle bort.
    Aktivitetene våre vil naturligvis få en større geografisk spredning. Vestfold og Telemark fylke er et stort fylke.

Nytt styre
    Foreløpig er det ikke utformet noen innstilling til nytt styre, men det ser ut til at det nye styret vil bestå av medlemmer fra både nåværende Telemark fylkeslag og Vestfold fylkeslag.

Vil du være med?
    Ønsker du å delta med styrearbeid, arrangere aktiviteter og ha kontakt med medlemmene våre? Vi ønsker oss flere styremedlemmer. For å kunne tilby et godt tilbud til medlemmene våre er vi helt avhengig av frivillige som kan hjelpe oss i styrearbeidet. Ønsker du et godt tilbud for våre medlemmer både i Telemark og Vestfold?

Å sitte i styret i et fylkeslag i NTF er spennende arbeid. Det er altså̊ både spennende – og det er litt arbeid. I løpet av året har vi vanligvis 2-3 møter hvert halvår. På̊ styremøtene arbeider vi med den daglige driften av fylkeslaget, fordeler arbeidsoppgaver, planlegger aktiviteter og har det ganske så sosialt og fint. Ofte varer møtene et par timer, hvor vi avslutter med god, gammeldags skravling. Møtene er uformelle, og du blir like godt mottatt uansett om du går i treningstøy, t-skjorte eller pen skjorte.

Kanskje høres det skummelt ut, men det er det ikke! Du får god opplæring, og du vil bare få oppgaver som du ønsker selv.

Ved å delta i styret som tillitsvalgt vil du lære mye om Tourettes syndrom og tilleggsvansker, du kan delta på̊ ulike kurs og konferanser, og du vil få med deg mange gode erfaringer som er gode å ha med seg.

Har du spørsmål?

Ta kontakt med styreleder eller noen av de andre i styret i Telemark fylkeslag.

Ann-Kristin Zscharnack, styreleder. Epost.: telemark@touretteforeningen.no

• Grasrotandelen

Grasrotandelen - Gi din støtte til Telemark fylkeslag

Siden Norsk Tipping ble etablert har hele overskuddet gått til samfunnsnyttige formål. Grasrotandelen gir deg som spiller mulighet til å være med å bestemme hva noe av overskuddet skal gå til. Du kan nå velge hvilket lag eller forening som får fem prosent av din spillerinnsats. Det vil si at dersom du spiller Lotto for hundre kroner, går fem kroner til din grasrotmottaker. Og best av alt; din innsats, premie eller vinnersjanse vil ikke reduseres! Grasrotandelen gjelder for alle Norsk Tippings spill, bortsett fra Flax og Extra. Dette fordi alt overskuddet i Extra allerede går til stiftelsen Helse og Rehabilitering og Flax spilles uregistrert. Du kan bytte din grasrotmottaker når du måtte ønske det, og så ofte du vil. Den nye grasrotmottakeren får grasrotmidler fra det tidspunktet du endrer.

Slik kan du støtte NTF Telemark fylkeslag:

1.1.Du må ha et spillekort fra Norsk Tipping.

2.2.Du må ha organisasjonsnummeret til den du ønsker å gi andelen til.

3.3.Du kan knytte deg til Grasrotandelen hos din kommisjonær, eller på nettsiden: www.grasrotandelen.no

4.4.Du kan knytte deg til med mobil:

Send: Grasrotandelen 915 833 837 til 2020 (tjenesten er gratis)

Organisasjonsnummer: Telemark fylkeslag 915 833 837

Støtt oss!

Bli medlem og støtt oss slik at vi kan jobbe for bedre behandling og like muligheter.

Spørsmål?
Snakk med en av oss