Sted: Quality Airport Hotel Værnes, Kjøpmannsgata 20, 7500 Stjørdal Tid: 07.11.2020 - 08.11.2020

Norsk Tourette Forening Trøndelag fylkeslag inviterer til foreldrehelg 7. - 8. november 2020.

Tidspunkt: Lørdag 7. nov. 2020, kl. 11:00 til søndag 8. nov. kl. 15:00 Sted: Quality Airport Hotel Værnes
(Hotellet ligger ikke langt fra flyplassen;Kjøpmannsgata 20, 7500 Stjørdal)

Pris: 800 kr/pers for medlemmer i NTF. Prisen dekker lunsj lørdag og søndag, overnatting og 3-retters middag lørdag (ikke drikke). Og ikke minst masse faglig påfyll og samtaler med andre i samme situasjon.

Vi har fått med oss 3 flotte personer gjennom helga:
- Nora Finnøen Nybakk, 21 år fra Trondheim. Nora, som kaller seg Tics-Nora, starter helga med å fortelle sin historie med TS. Nora har også deltatt på “Ikke spør om det” på NRK.

- Lisbeth Iglum Rønhovde overtar etter Nora og skal fortelle om mange interessante tema gjennom helga. Bl.a. hva er TS, hvordan arter det seg, hvordan møte ulike vansker i hjem og skole. Atferdsutfordringer og håndtering av disse. Samt noe om spesialundervisning kontra tilpasset opplæring og hvilke lover og regler som gjelder.

- Adrian Lund avslutter helga med sitt engasjerende innlegg. Adrian er foredragsholder, og mange kjenner han kanskje fra 71 grader nord?

Lisbeth blir med oss hele helga, og det er muligheter til å slå en prat eller to med henne i lunsjen, pauser eller under middagen. Les mer om Lisbeth lengre ned. Nora blir med oss deler av lørdagen, og Adrian kommer for å bli med på søndag.

Vi legger også opp til gode pauser, og tid under lunsj og middag slik at foreldre også kan snakke seg imellom. Her er det muligheter for erfaringsutveksling, samt å knytte bånd med andre i samme situasjon. Fylkeslaget stiller med flere likepersoner gjennom helga.

Påmelding gjøres ved å sende en mail til: trondelag@touretteforeningen.no

Her trenger vi navn på deltagere, og info om evt allergier o.l. Vi ønsker at alle som skal delta på denne helga er medlemmer i NTF. Et medlemskap koster 380 kr for hovedmedlem, og 60 for familiemedlem. Ordinær pris for helga er minst 2800 kr, så her er mye dekket av fylkeslaget. Avgift betales til konto 4345.11.16151 når plass er bekreftet og senest 12. oktober.

Frist for påmelding er 1. oktober 2020

Spørsmål? Har du spørsmål eller trenger noen avklaringer, så spør gjerne på mail: trondelag@touretteforeningen.no eller på telefon/sms til Åshild - 99 56 49 80 eller Elin - 95 17 06 40.

Vi tar selvsagt smittevern på alvor, slik at det blir lagt opp til at vi kan holde god avstand under helga. Dersom noen har mistanker eller symptomer på Covid-19, i forkant av helga, ber vi dere ta kontakt, slik at vi kan avklare deltagelse.

Håper dere har mulighet til å ta et avbrekk fra “hverdagen” og tilbringe 2 dager sammen med oss! Vi ser veldig frem til denne helga sammen med dere og våre foredragsholdere!

Mvh
Styret i Norsk Tourette Forening, Trøndelag fylkeslag

Litt mer info om Lisbeth Iglum Rønhovde:
Embetseksamen i spesialpedagogikk. Hun har lang yrkeserfaring som lærer, førstekonsulent ved Torshov spesialpedagogiske kompetansesenter, rådgiver i PPT for grunnskolen og seniorrådgiver i Statped og er nå ansatt som spesialpedagog i barne- og ungdomspsykiatrien (BUP). Rønhovde er en etterspurt foreleser som deler rikelig av sin omfattende kliniske erfaring og viser hva disse barna virkelig strever med. Hun er også forfatter av en rekke bøker om ADHD, Tourettes syndrom og ASD/Asperger syndrom, utgitt på Gyldendal Akademisk og på eget forlag (www.infolitenbok.no).