Sted: Zoom Tid: 17.04.2024 18:30 - 20:00

WEBINAR FOR FORESATTE
Tema: Tourettes syndrom og tilrettelegging i skolen
Klokkeslett: 18.30 til 20.00.
(Foredrag i 2 x 30 minutter med innlagt pause, og 20 minutter til spørsmål fra 19.40- 20.00.)
Webinaret tas opp, og alle som er påmeldt får tilsendt lenken til opptaket. Lenken er åpen i 14 dager etter utsendelse.

Foredragsholdere: Atle Larsen og Yngve Søderholm-Nodland
Atle Larsen er jurist med tidligere lang arbeidserfaring fra forsikringsbransjen. Fra 1996 ansatt som pasientombud i Landsforeningen for Hjerte- og Lungesyke (LHL), rådgiver ved Rettighetssenteret, nemnsmedlem i Pasientskadenemnda og Helsepersonellnemnda, medlem av Brukerrådet i Helsedirektoratet. Larsen har for øvrig vært medlem i Syseutvalget som utredet styrking av det rettslige vernet mot diskriminering av funksjonshemmede og har tidligere sittet to år i Likestillings- og diskrimineringsnemnda.

Yngve Søderholm-Nodland er rådgiver og prosjektmedarbeider i Norsk Tourette Forening, og utdannet samfunnsviter og pedagog. Han er lektor i videregående skole, og har tidligere vært tillitsvalgt i Utfanningsforbundet, leder i grunnskole, og rådgiver i fag- og yrkesopplæring. Annen erfaring som ansatt i bank, forsikring, og leder i NAV.

Link til påmelding - trykk her...