Medlemskap

Alle som har Tourettes syndrom eller kroniske ticstilstander, deres pårørende og andre interesserte kan være medlemmer i Norsk Tourette Forening.

Medlemskategorier
    1. Hovedmedlem
    2. Hovedmedlem ung (18 til under 26 år)
    3. Familiemedlem (med samme adresse som Hovedmedlem eller Hovedmedlem ung)
    4. Støttemedlem (organisasjoner)

Hovedmedlem (Kategori 1) må være over 15 år.
    Familiemedlemmer (Kategori 3) har lik stemmerett som hovedmedlem, men får ikke tilsendt medlemsblad og publikasjoner.

Støttemedlemmer kan være f. eks utdanning- og helseinstitusjoner, bedrifter, organisasjoner etc. Støttemedlemmer har ikke stemmerett, men får tilsendt medlemsblad.
    Medlemskapet gjelder for ett kalender år (1.1 til 31.12) og løper til det sies opp.
    Alle medlemmer registreres sentralt i Norsk Tourette Forening og tilknyttes fylkeslag der de bor.

Kontingent
    Priser for medlemskap:

Hovedmedlemsskap:                         380,-
    Hovedmedlem ung (18 til 26 år):       100,-
    Familiemedlemsskap:                          60,-
    Støttemedlemskap:                           380,-

Innmelding etter 01.11 og ut året: 100,- for hovedmedlem og 60,- for familiemedlem.

Medlemskontingenten gjelder for kalenderåret, og kreves inn sentralt, og faktura sendes ut i februar/ mars hvert år. Fakturaen gjelder kontingent for alle medlemmer i familien og sendes til hovedmedlemmet. Ved betaling av kontingent bekreftes det at alle medlemmer i husstanden er frivillig innmeldt i NTF og ønsker fortsatt medlemskap.
    Medlemmer som ikke har betalt kontingent innen 30. juni anses som utmeldt av Norsk Tourette Forening.

Medlemsfordeler

Hva støtter jeg som medlem?
    Ved å bli medlem bidrar du til å styrke NTF som organisasjon.
    NTF drives hovedsakelig med offentlige tilskudd og medlemskontingent. Flere medlemmer gir økte inntekter, også fra det offentlige.
    Familiemedlemmer “teller” like mye som hovedmedlemmer. Derfor setter vi like stor pris på familiemedlemmer som hovedmedlemmer, selv om kontingenten er vesentlig lavere.

Som medlem bidrar du til å hjelpe oss med vårt arbeid med å utbre kunnskap og forståelse for Tourettes syndrom (TS) og kroniske ticstilstander, og være en støtte- og interesseforening for alle som har Tourettes syndrom, deres familier og andre interesserte.

Jo flere medlemmer, jo mer slagkraft!
    Jo flere medlemmer, jo flere kan vi hjelpe!

Medlemsblad
    Som medlem i NTF får du tilsendt medlemsbladet «2- rette» 2 ganger i året. Her får du siste nytt om det som skjer på området; fagstoff, tips, intervjuer, seminarer, lokale aktiviteter osv.

Mulighet til å treffe andre

NTF har fylkeslag i alle landets fylker som arrangerer ulike aktiviteter både for barn, ungdom, voksne og foresatte. Her kan du treffe andre som er i samme situasjon.

Tilbud om kurs/ seminarer
    NTF arrangerer kurs/ seminarer både for de som selv har diagnosen og for pårørende/foresatte. Flere av våre kurs er kun tilgjengelig for våre medlemmer.
    Vi arrangerer også webinarer som våre medlemmer kan delta på gratis, eller til sterkt reduserte priser.

Råd og veiledning
    Vi bistår vi med råd og veiledning så langt vi kan.

Tilgang til våre likepersoner
    Du kan også ta kontakt med en av våre likepersoner. Dette er mennesker som selv har erfaring med hvordan det er å leve med TS og/eller hvordan det er å være pårørende/foresatte til noen med TS

• Etterinnmelding av familiemedlemmer

Dersom du allerede er medlem i NTF, men ønsker å melde inn flere familiemedlemmer fra din husstand, fyll ut skjemaet nedenfor og send dette inn.

Etterinnmelding/ verving av familiemedlemmer

Jeg samtykker til vilkår og personvernerklæringen
    (du må krysse av for JA i denne boksen for å kunne sende inn skjemaet)

Støtt oss!

Bli medlem og støtt oss slik at vi kan jobbe for bedre behandling og like muligheter.

Spørsmål?
Snakk med en av oss