Har laget ny retningslinje for Tourettes syndrom

I siste utgave av Sykepleien kan du lese intervjuet med daglig leder av NTF, Liv Irene Nøstvik.

-Alle sykepleiere bør kjenne til tics og tourette, mener sykepleier Liv Irene Nøstvik.
Det er en liten gruppe som har Tourettes syndrom, og det er få som opparbeider seg bred kompetanse på diagnosen, sier Liv Irene Nøstvik.
Hun er sykepleier og daglig leder i Norsk Tourette Forening, og har vært med på å utarbeide en ny kunnskapsbasert retningslinje om Tourettes syndrom. Den ligger fritt tilgjengelig på nett.
For å sikre et mest mulig likeverdig behandlingstilbud, er en retningslinje viktig, påpeker hun.

Dette er noe vi har jobbet for i flere år.

For å lese resten av intervjuet, klikk deg inn her