Norsk Tourette Forening medlem av Stiftelsen Dam, Blir stiftelsens 46. medlem.

– Jeg ønsker Norsk Tourette Forening velkommen inn i vårt fellesskap i helsefrivilligheten, sier generalsekretær i Stiftelsen Dam, Hans Christian Lillehagen.

Nyttig fellesskap

På årsmøtet til Stiftelsen Dam i mai 2022 fikk NTF full tilslutning fra representantskapet om sin søknad om medlemskap. Deretter har styret behandlet søknaden, og organisasjonen er nå formelt medlem av stiftelsen.

– Vi håper de vil få nytte av oss i Dam, sier Lillehagen.

Håper på økt aktivitet

Daglig leder i NTF, Liv Irene Nøstvik, forteller at hun håper medlemskapet kan føre til økt aktivitet i fylkeslagene.

– Ekspress-programmet var en viktig motivasjon for oss til å søke om medlemskap. Å bidra til at fylkeslagene våre får denne muligheten til å søke om midler til lokale prosjekter kan bidra til økt aktivitetsnivå, og ikke minst et større mangfold av prosjekter og aktiviteter, sier hun, og legger til:

– Det gir oss mulighet til større variasjon i tiltakene som kan inkludere en større del av medlemmene våre.

Les hele saken her