Solsikkeprogrammet «Gjør det usynlige synlig»

Visste du at solsikken er et internasjonalt symbol, som forteller at bærer av dette symbolet har en usynlig funksjonsnedsettelse?

Norsk Tourette Forening har nå blitt med i Hidden Disabilities Sunflowers (HDS) / Solsikkeprogrammet.
NTF samarbeider i disse dager med bl.a. Hjernesvulstforeningen om å få Solsikkeprogrammet ut til norske bedrifter og organisasjoner i løpet av kort tid.

Solsikkeprodukter vil snart bli å finne i nettbutikken vår.

Hva er så meningen med å bruke solsikkeproduktene?
Når en person velger å bruke solsikkeprodukter, så vises det synlig at vedkommende har en usynlig funksjonsnedsettelse.  På den måten kan mennesker som ser dette synlige symbolet, forstå at personen kan trenge litt lengre tid, tålmodighet eller bistand til å komme seg videre i sine gjøremål.

På nyåret 2024 er planen at du skal kunne søke på "Solsikkeprogrammet.no" og komme direkte inn på HDS sin norske hjemmeside. Frem til den blir publisert, kan du lese mer om dette på den danske nettsiden: https://hdsunflower.com/dk/

Følg med, mer informasjon kommer …