Informasjonsmapper til nydiagnostiserte

Norsk Tourette Forening (NTF) har utarbeidet mapper med informasjon om Tourettes syndrom (TS). Disse informasjonsmappene kan gis til pasienter og/eller pårørende.

Det er utarbeidet ulike mapper med ulikt imnhold tilpasset ulike målgrupper.

Informasjon til barn med TS og foresatte. Mappen inneholder:

-        Folder "Norsk Tourette Forening" – informasjon om NTF.
-        Folder «Kan det være Tourettes syndrom?» En kort beskrivelse av hva TS er.
-        Folder "Hva er Tourettes syndrom - for barn/ unge
-        Folder "Tourettes syndrom i skolen"
-        Folder «Tourettes syndrom – til arbeidsgivere med ansatt som har barn med TS» Kort informasjon om hva TS er og hvordan dette kan påvirke arbeidsdagen for foresatte til barn med TS.
-        Boken «Alexanders dagbok». En bok med informasjon beregnet på barn med TS.
-        Informasjonsheftet «Rettigheter og muligheter til foresatte med barn med TS»
-        Bestillingsliste som viser tilgjengelig relevant litteratur i NTFs nettbutikk.

Mappene er gratis og bestilles direkte via telefon eller e-post (ikke via nettbutikken).
E-post:  post@touretteforeningen.no

Informasjon til ungdom med TS og foresatte. Mappen inneholder:
-        Folder Norsk Tourette Forening – informasjon om NTF.
-        Folder "Hva er Tourettes syndrom - for barn/ unge
-        Folder "Tourettes syndrom i skolen"
-        Informasjonsheftet «Unge tanker om Tourettes syndrom". En hefte med informasjon beregnet på ungdom med TS.

E-post:  post@touretteforeningen.no

Informasjonsmapper til nydiagnostiserte voksne med Tourettes syndrom

Det er utarbeidet 3 ulike mapper med ulikt innhold tilpasset for ulike målgrupper.

Informasjon til voksne med TS. Mappen inneholder:
- Folder: Norsk Tourette Forening – informasjon om NTF.
- Folder: «Kan det være Tourettes syndrom?» En kort beskrivelse av hva TS er.
- Folder: «Tourettes syndrom – til arbeidsgivere med ansatt som har TS». Kort informasjon om hva TS er og hvordan dette kan påvirke arbeidsdagen for personer med TS.
- Informasjonsheftet «Tourettes syndrom».
- Informasjonsheftet «Rettigheter og muligheter for voksne med TS»
- Bestillingsliste som viser tilgjengelig relevant litteratur i NTFs nettbutikk.

e-post: post@touretteforeningen.no
tlf: 31 41 10 55