Tourettes syndrom i skolen - nye gratis webinarer for ansatte i skolen 2023/24

NTF arrangerer nye, gratis webinarer for ansatte i PPT, skole og barnehage for skoleåret 2023/24.

Elever med Tourettes syndrom (TS) er en liten gruppe elever. Det innebærer at den enkelte lærer sjelden har elever med TS, og det kan gå lang tid mellom hver elev. I tillegg har alle med TS ulike, individuelle utfordringer, selv om den bakenforliggende årsaken er den samme. Dette er bakgrunnen for at NTF nå tilbyr gratis webinarer for ansatte i skolen, slik at de som har elever med TS akkurat nå kan få informasjon om TS akkurat nå!

Det er planlagt fire webinarer for kommende skoleår 2023/24, med ulike temaer. Samtlige webinarer arrangeres fra kl.14.30 til 16.00. (Foredrag i 2 x 30 minutter med innlagt pause, og 20 minutter til spørsmål fra 15.40 til 16.00).
Hvert webinar tas opp, og alle som er påmeldt får tilsendt lenken til opptaket. Lenken er åpen i 14 dager etter utsendelse.

PROGRAM:
20.09.2023: Tourettes syndrom og tilleggsvansker (v/ Terje Holsen) kl. 14:30-16:00
25.10.2023: Tourettes syndrom og utfordringer ved læring (v/ Maren Johanne Nordby
) kl. 14:30 - 16:00
22.11.2023: FOR FORESATTE - Tourettes syndrom og eksekutive funksjoner (v/ Elisabeth Øverland) kl. 18:30 - 20:00
13.03.2024: Relasjonsbygging og samtaleverktøy i møte med elever med Tourettes syndrom (v/ Maren-Johanne Nordby og Kristine Damsgaard) kl. 14:30-16:00

NESTE WEBINAR:

17.04.2024: FOR FORESATTE - Tourettes syndrom og tilrettelegging i skolen (v/ Atle Larsen og Yngve Søderholm-Nodland) kl. 18:30 -20:00

Link til påmelding til webinaret "Tourettes syndrom og tilrettelegging i skolen" den 17.04.2024. Trykk her......

Merk at påmelding til ett webinar ikke automatisk gir påmelding til de andre webinarene, men det er en egen påmelding til hver enkelt dato som åpner noen uker før webinaret sendes.

/share/mime/48/pdf.png Vil du skrive ut programmet for webinarene, last ned denne PDF-filen.
(webinarer-ts-ansatte-i-skolen.pdf, 151kB)