Sted: Piispala, Finland Tid: 08.08.2022 - 14.08.2022

Sommercamp i Finland 2022

Du har nå en “en gang i livet”-mulighet til å delta i et samarbeidsprosjekt hvor unge voksne fra fem land møtes og tilbringer en uke sammen i det største ungdomssenteret i Finland.

Endelig! Etter 2 år med pandemi er det igjen klart for internasjonal utveksling for unge voksne i alderen 18-30 år. I år vil utvekslingen igjen finne sted i Piispala i Finland. Det er unge voksne med Tourettes syndrom fra Finland, England, Nederland, Tyskland og Norge som får muligheten til å delta. Campen finner sted i perioden 8-14. august 2022 og dette er en unik mulighet.

Sommercampen har vært arrangert to ganger tidligere (i 2018 og 2019) og har vært veldig populær. Det er 7 deltakere og 2 leirledere fra hvert land som får delta i år. Deltakerne får dekket mye av utgiftene takket være Erasmus-midler, slik at det kun koster kr 2000,- i deltakeravgift. Dette dekker utgifter til både fly tur/retur fra Gardermoen til Helsinki, buss tur/retur fra Helsinki til Piispala og en ukes opphold i Finland med overnatting, mat og aktiviteter. Bussturen fra Helsinki til Piispala tar 5 timer, men det er en fin måte å bli kjent med de andre deltakerne.

I Piispala er det mulighet for mange aktiviteter som båttur, fiske, bueskyting, klatring, bowling og mye mer. De ulike aktivitetene som skal tilbys blir satt opp på forhånd i et eget planleggingsmøte, slik at alt er lagt til rette for et flott opphold når deltakerne ankommer stedet.

Det er en forutsetning at deltakere behersker engelsk, da kommunikasjonen foregår på engelsk.
Det er ikke mulighet for å ha med ledsager og hver deltaker må ha egen reiseforsikring og europeisk helsekort.

Samlingen er et alkoholfritt arrangement.

Er dette noe du kunne tenke deg å delta på? Meld deg på til årets store happening. Link til påmelding: https://www.touretteforeningen.no/aktiviteter/internasjonal-u/?d=1659909600

Påmeldingsfrist: 5. mai 2022

Dersom du har spørsmål om denne utvekslingen, er det bare å ta kontakt med oss på kontoret. (e-post: post@touretteforeningen.no)

Påmeldingskjema sommercamp i Finland