Felleskonferansen 2022

Forhåndsvarsel felleskonferanse
Torsdag 27.01.2022
Konferansen er heldigital og gratis.

Tema for konferansen er hva vi ser og hva vi gjør i møte med kvinner og jenter med ADHD, Autisme eller Tourettes syndrom. Hva vet vi om kjønnsforskjeller, forekomst og komorbiditet? Andre temaer er utredning, spisevansker, skadelig seksualisert atferd, rusproblematikk og smerter hos kvinner med disse diagnosene.

Påmelding og mer informasjon om plattform, program og forelesere kommer til høsten.

Foreløpig bekreftede forelesere er:
Maj-Britt Posserud, Berit Skretting Solberg, Nanette Mol Debes, Pål Surén, Maria Råstam, Alexandra Havdahl, Bernt Barstad, Levi Kvitland og Ingunn Mundal. Vi har også vært så heldig å få med oss
Gro Dahle for å gi oss et innsideperspektiv. Gro Dahle er forfatter som skriver dikt, romaner og bildebøker, men jobber også med autismespekteret, både som mor og som foredragsholder. Hun er spesielt opptatt av jentene i autismespekteret, for de er ofte mer usynlige, og har andre utfordringer enn guttene i autismespekteret.

Hovedmålgruppa er ansatte i spesialisthelsetjenesten innen psykiatri, habilitering og somatikk, men konferansen kan være aktuell også for kommunal helsetjeneste, brukerorganisasjoner og andre interesserte.

Konferansen søkes godkjent fra Legeforeningen, Psykologforeningen, Norsk Ergoterapeutforbund, Norsk Fysioterapiforbund og Norsk sykepleieforbund.
Felleskonferansen er et samarbeid mellom de regionale enhetene for autisme, ADHD og Tourettes syndrom

Konferansen arrangeres i 2022 for 9. gang.