Foto: Niko Romo

Internasjonal utveksling 2024

«Unlimited - self assurance through collaboration» Internasjonal utveksling for unge voksne (18-30 år).

Du har nå en unik mulighet til å delta i et samarbeidsprosjekt hvor unge voksne fra fire land møtes og tilbringer 1 uke sammen i Detmold, Tyskland.

Det er plass til totalt 24 deltakere og 8 ledere fra Finland, Nederland, Tyskland og Norge (maks. 6 deltakere og 2 ledere fra hvert land + ekstra personale og assistenter/hjelpere). Utvekslingen er finansiert via Erasmus-midlene (EU-støtte), og disse vil dekke opphold, måltider, aktiviteter og mye av deltakernes reiseutgifter.

Temaer for utvekslingsprogrammet er:
Dele erfaringer, arbeide sammen, mot og selvstendighet og velvære.

Du har nå mulighet til å ta del i dette flotte arrangementet, møte andre unge voksne med Tourettes syndrom fra flere land og dele deres erfaringer. Det arrangeres ulike aktiviteter i tillegg til kulturutveksling.

Tid: mandag 5. august til søndag 11. august 2024
Sted: Detmold, Tyskland

Påmelding på vår hjemmeside: https://www.touretteforeningen.no/aktiviteter/internasjonal-u2/?d=1722808800

Påmeldingsfrist: 25. mai 2024.
Plasser tildeles etter utløpt påmeldingsfrist.

Kontakt:
post@touretteforeningen.no   eller tlf. 31 41 10 55.

Ta kontakt hvis du har noen spørsmål.

Det er en forutsetning at deltakere behersker engelsk, da kommunikasjonen foregår på engelsk.
Det er mulighet for å ha med ledsager (dersom du trenger dette for å kunne delta på samlingen).
Hver deltaker må ha egen reiseforsikring og europeisk helsekort.
Samlingen er et alkoholfritt arrangement.

Egenandel for flyreise (fra/til Gardermoen flyplass) og opphold er kr. 2000,-. Egenandel refunderes ikke. Reise tur/retur hjemsted til Gardermoen flyplass og hjem igjen i Norge dekkes av den enkelte.

Hjertelig velkommen til sommerens utveksling i Tyskland😊.

Se hvor utvekslingen skal finne sted i Detmold:  https://www.jugendherberge.de/jugendherbergen/detmold/