Foto: RiverNorth

Røft og tøft med Nordland fylkeslag

Søndag 6. august 2023 hadde Nordland fylkeslag invitert til familiedag med rafting og sosialt samvær på Helgeland.

RiverNorth har base på Trofors i Grane kommune, og drives av og med svært dyktige og profesjonelle instruktører. 9 voksne og 10 barn – i alderen 8-13 år – fra Lofoten, Salten og Helgeland møtte helt klare til action. Vi ble tatt imot av trivelige og tydelige instruktører som hadde deltakernes oppmerksomhet hele veien - informasjon om dagen, aktiviteter, påkledning og sikkerhet. Alt ble lagt til rette for lek og moro, samarbeid og spenning. Ungene (og de voksne) var spente, forventningsfulle og lydhøre. Tonen var god, og smilene og latteren satt løst. Fra vi møtte gjengen fra RiverNorth og til vi var ferdige på elva, gikk det drøye 3 timer. Etter skifte til tørre klær, samla vi oss til samvær med lek, prat og grilling rundt bålpannene. Badestampen var også klar for de som ønska det.