Signer oppropet!

CRPD!

De 4 viktigste bokstavene i Norge nå!
Menneskerettighetene skal gjelde alle!

Hver eneste dag opplever funksjonshemmede diskriminering og utestengelse. FN vedtok derfor en egen konvensjon for funksjonshemmede (CRPD) i 2006. Norge tilsluttet seg CRPD i 2013, men vil fremdeles ikke ta CRPD inn i norsk lov, slik det er gjort med rasismekonvensjonen, kvinnekonvensjonen og barnekonvensjonen. FN har kritisert Norge for dette og peker på at funksjonshemmede skal ha makt og styring i eget liv, med samme muligheter som andre til å ta egne valg.

Mange organisasjoner har nå samlet seg og laget et felles opprop for å legge et ekstra politisk press på regjeringen. Norsk Tourette Forening støtter oppropet.
Signaturene blir overlevert til den nye regjeringen med krav om å skape et Norge for alle.

Støtt aksjonen og signer her!