Sted: Quality Airport Hotel Værnes, Kjøpmannsgata 20, 7500 Stjørdal Tid: 09.03.2024 - 10.03.2024

Norsk Tourette Forening Trøndelag fylkeslag inviterer til foreldrehelg 9-10.mars 2024

Tidspunkt:
Lørdag 9.mars kl.10.00- søndag 10.mars kl.14.00
Pris: Kr 1000,- pr. pers Prisen dekker lunsj lørdag og søndag, overnatting og middag lørdag (ikke drikke)

Vi legger opp til gode pauser, og tid under lunsj og middag slik at foreldre også kan snakke seg imellom.
Her er det muligheter for erfaringsutveksling, samt å knytte bånd med andre i samme situasjon. Fylkeslaget stiller med flere likepersoner gjennom helga.

Frist for påmelding er 5. februar 2024
For at fylkeslaget skal kunne dekke kostnader utover egenandelen må alle som deltar være medlemmer av NTF.
Egenandel for deltakelse betales til konto 4345.11.16151 etter at plass er bekreftet av oss, senest innen 9.februar.

Spørsmål?
Har du spørsmål eller trenger noen avklaringer, så spør gjerne på mail touretteforeningentrondelag@gmail.com eller på telefon/sms til Elin Henrikø på 95170640

Håper dere har mulighet til å ta et avbrekk fra hverdagen og tilbringe to dager sammen med oss!
Vi ser veldig frem til denne helga sammen med dere og våre foredragsholdere!

Foreløpig program for helga:

LØRDAG 9. MARS: 10:00- 10:15
Velkommen v/ leder Elin Henrikø 10:15- 11:00

Lasse Holanger allmennspesialist og tidligere fastlege.
Tidligere lektor i kommunikasjon ved NTNU.
Jobber nå med et tilbud for barn som sliter med utenforskap, skolevegring/skolefravær og psykiske vansker.
Tema: Hvordan kommunisere med helsevesenet, kommunikasjon med etater som kommune og skole.
Presentasjon av Bitfix helse og hvordan de jobber inn mot forskjellige pasientgrupper, hjemmside
her.
(Endringer kan forekomme)
11:15- 12:00 - Lasse Holanger fortsetter.
12:15- 13:00 - Mobbeombud Linda Hojem er fra 3. januar ansatt som mobbeombud for barnehagebarn og elever i grunnskolene i fylket. Linda har i en årrekke jobbet i pedagogisk psykologisk tjeneste og har mange års erfaring fra barnehage og skole.
Tema: Mandatet og rollen til mobbeombudet. Opplæringsloven §9A og retten til spesialundervisning.
13:00- 14:00 - Lunch
14:00- 15:00 - Linda Hojem fortsetter.
15:30- 16:30 - Årsmøte
19:00 - Felles middag

SØNDAG 10. MARS:
10:00-10:45 - Pasient- og brukerombud i Trøndelag v/ Marianne Wold og Kjerstin A. Øien
“Samfunnsoppdraget til Pasient- og brukerombudet er å arbeide for å ivareta pasientens og brukerens behov, interesser og rettssikkerhet.
I tillegg skal vi bidra til å bedre kvaliteten i helse- og omsorgstjenesten.
Vi hjelper pasienter, brukere og pårørende med råd, veiledning og bistand i møte med helsetjenesten.
All hjelp fra oss er gratis og vi har taushetsplikt.”
Tema: Helserettigheter, retten til informasjon og medvirkning, individuell plan, koordinator med mer.
11:00-11:45 - Marianne og Kjerstin fortsetter
12.00-13:00 - Stine Kirknes, mor til Ludvik forteller sin historie.
Ludvik har Tourette, ADHD og dyleksi og Stine deler egne opplevelser fra hverdagsliv, skole og hjelpeapparat.
13.00-13.30 - Oppsummering av helga
13:30 - Lunch

Styret i Norsk Tourette Forening, Trøndelag fylkeslag.