Foto: Niko Romo

Internasjonal utveksling 2023 i Norge

«Tourette Here and Elsewhere 4» Internasjonal utveksling for unge voksne med TS (18-30 år).

Velkommen til internasjonal utveksling (sommercamp) for unge voksne med TS (18-30 år).

Du har nå en unik mulighet til å delta i et samarbeidsprosjekt hvor unge voksne fra fem land møtes og tilbringer 1 uke sammen. I år er det Norge som er arrangør og utvekslingen er lagt til Brennabu leirskole i vakre Valdres.

Det er 30 deltakere og 10 ledere fra Finland, Nederland, Belgia, Tyskland og Norge (6 deltakere og 2 ledere fra hvert land) som får tildelt plass. Utvekslingen er finansiert via Erasmus-midlene (EU-støtte), og disse vil dekke opphold, måltider, noen aktiviteter og en del av deltakernes reiseutgifter.

Du har nå mulighet til å ta del i dette flotte arrangementet, møte andre unge voksne med Tourettes syndrom fra flere land og dele deres erfaringer. Det arrangeres ulike aktiviteter i tillegg til kulturutveksling.

Tid: mandag 7. august til søndag 13. august 2023

Sted: Brennabu leirskole, Røn i Valdres

Påmelding på vår hjemmeside:  LINK TIL PÅMELDING

Påmeldingsfrist: 7. mai 2023.

Plasser tildeles etter utløpt påmeldingsfrist og hver enkelt får tilbakemelding fra oss om man får plass eller ikke.

Deltakere som ikke har vært på utveksling tidligere vil bli prioritert i tildelingen av plasser.

Kontaktperson:
Heidi Eriksen, e-post: heidi.eriksen@touretteforeningen.no tlf.: 47 35 98 69
Ta kontakt hvis du har noen spørsmål.

Det er en forutsetning at deltakerne behersker engelsk, da kommunikasjonen foregår på engelsk.
Hver deltaker må ha egen reiseforsikring.

Samlingen er et alkoholfritt arrangement.

Egenandel for reise tur/retur Oslo lufthavn Gardermoen/Brennabu og opphold på Brennabu er kr. 1500,-. Egenandel refunderes ikke.
Reise fra hjemsted til Gardermoen dekkes av den enkelte.
For deltakere med minst 10 mil reise hver vei, er det mulig å søke om delvis tilskudd til reise (maks. kr. 1 750,-). Tilskudd til reise vil bli gitt i etterkant av samlingen på bakgrunn av innsendte, dokumenterte kostnader.

Hjertelig velkommen til sommerens utveksling i Norge😊.

Er dette noe du kunne tenke deg å delta på? Meld deg på til årets store happening.

LINK TIL PÅMELDING: Trykk her...

Påmeldingsfrist: 7. mai 2023

Dersom du har spørsmål om denne utvekslingen, er det bare å ta kontakt med oss på kontoret. (e-post: post@touretteforeningen.no)

Gi oss din støtte!

Norsk Tourette Forening jobber hver dag for at barn og voksne med Tourettes Syndrom skal få en bedre hverdag. Med din støtte kan vi fortsatt jobbe for bedre behandling og like muligheter.