Likepersoner i Norsk Tourette Forening (NTF)

En likeperson er selv et medlem i Norsk Tourette Forening. NTF har likepersoner over hele landet som selv har erfaring med hvordan det er å leve med TS og/eller hvordan det er å være pårørende/foresatte til noen med TS, og bidrar med råd og veiledning. De fleste likepersoner er tilgjengelig på kveldstid. Alle likepersoner har skrevet under på en taushetsavtale, slik at det dere eventuelt kommer til å snakke om blir mellom dere.

Det er viktig å huske at en likeperson ikke er noen fagperson, men som det heter i definisjonen av en likeperson:

Med likepersonsarbeid menes overføring av personlig erfaring med en bestemt type funksjonshemning til en annen med samme type funksjonshemning og mellom pårørende.