Foto: Niko Romo

Internasjonal utveksling 2022

«Tourette Here and Elsewhere 3» Internasjonal utveksling for unge voksne (18-30 år).

Du har nå en unik mulighet til å delta i et samarbeidsprosjekt hvor unge voksne fra fem land møtes og tilbringer 1 uke sammen i det største ungdomssenteret i  i Piispala, Finland.

Det er plass til totalt 35 deltakere og 10 ledere fra Finland, Nederland, England, Tyskland og Norge (maks. 7 deltakere og 2 ledere fra hvert land). Utvekslingen er finansiert via Erasmus-midlene (EU-støtte), og disse vil dekke opphold, måltider, aktiviteter og mye av deltakernes reiseutgifter.

Temaer for utvekslingsprogrammet er:
Alle deler vi Tourette´n - Å styrke aktiv deltakelse - Arbeide sammen - Mot og uavhengighet

Du har nå mulighet til å ta del i dette flotte arrangementet, møte andre unge voksne med Tourettes syndrom fra flere land og dele deres erfaringer. Det arrangeres ulike aktiviteter i tillegg til kulturutveksling.

Tid: mandag 8. august til søndag 14. august 2022
Sted: Piispala, Finland

Påmelding på vår hjemmeside: https://www.touretteforeningen.no/aktiviteter/internasjonal-u/?d=1659909600

Påmeldingsfrist: 5. mai 2022.
Plasser tildeles etter utløpt påmeldingsfrist.

Kontaktperson:
Heidi Eriksen, e-post: heidi.eriksen@touretteforeningen.no tlf.: 47 35 98 69
Ta kontakt hvis du har noen spørsmål.

Det er en forutsetning at deltakere behersker engelsk, da kommunikasjonen foregår på engelsk.
Det er ikke mulighet for å ha med ledsager.
Hver deltaker må ha egen reiseforsikring og europeisk helsekort.
Samlingen er et alkoholfritt arrangement.

Egenandel for flyreise (fra/til Gardermoen flyplass) og opphold er kr. 2000,-. Egenandel refunderes ikke. Reise tur/retur hjemsted til Gardermoen flyplass og hjem igjen i Norge dekkes av den enkelte.

Hjertelig velkommen til sommerens utveksling i Finland😊.